FAQ

FAQ

Wanneer ontvang ik mijn ticket?

Alle tickets worden verstuurd direct na het bestellen. Ontvangen kan maximaal 1 uur duren. Indien je aan het einde van de dag nog steeds geen ticket hebt ontvangen, stuur dan een mailtje naar info@yourticketprovider.nl met hierin het referentienummer van de betaling, dit nummer begint met REF00 gevolgd door zes cijfers. Adhv deze informatie zoeken wij de tickets terug in het systeem en versturen ze opnieuw.

Stuur je mail uiterlijk 30 juni 12:00u. Alle verzoeken verzonden na dit tijdstip kunnen niet meer in behandeling genomen worden.

INFORMATIE INDIEN BESTELD VÓÓR 17 MEI 2016: je tickets zijn reeds verzonden. Niet ontvangen? Vóór 30 juni 12:00u mailen naar info@tomocon.nl.

Kan ik ook een ticket kopen bij de dagkassa?

Dat kan. Tickets aan de dagkassa kosten € 5,00 en in de online voorverkoop € 2,50.

Tickets voor de bus kosten € 2,50 in de voorverkoop, €3,99 regulier indien online gekocht en € 10,- aan de dagkassa.

Hoe kom ik op TomoPlay 2016?

Check voor deze informatie onze routepagina.

Ik heb teveel tickets ontvangen?

In zeer zeldzame gevallen kan het zijn dat ons ticketsysteem één of enkele tickets te veel stuurt. Als je zo’n geluksvogel bent: het ticket werk en je mag deze houden en gebruiken om iemand extra mee te nemen.

Ik wil met de bus maar de tickets zijn niet meer online verkrijgbaar?

Ook bij de gopher op het station kun je tot 11.45u bustikets kopen. Deze kosten dan 10 euro. Je kunt alleen contant en gepast betalen. Met dit ticket maak je gebruik van plekken die overblijven. Het kan dus zo zijn dat je als groep uit elkaar gehaald wordt. We adviseren om je tickets te kopen in de voorverkoop. Dit is veel goedkoper en wij kunnen beer plannen en de wachttijd zo kort als mogelijk houden.

Welke tijden rijdt de shuttlebus?

Zaterdag en zondag van 09:00 tot 11:45u van station Oss centraal naar TomoPlay 2016. Terug van TomoPlay 2016 naar Oss centraal vanaf 15:00 tot 17:30u. Kom ruim op tijd. Dus zeker 2 uur vóór de vermelde maximumtijd op je ticket. Je busticket is alleen geldig op de vermelde tijden. Niet later. We proberen de wachttijd op maximaal 30 minuten te houden. Onvoorziene omstandigheden en piekdrukte kan de wachttijd laten oplopen.

Ik heb een ticket gekocht voor de bus. Is dit voor heen en terug?

Ja, je kunt op de dag van aankoop tijdens de op het ticket vermelde tijden van station Oss centraal naar TomoPlay 2016 reizen. Vanaf 15:00 tot maximaal 17:30 kun je met dit zelfde ticket ook weer terug naar Oss centraal. Voor alle duidelijkheid zijn de tijden ook aangegeven op het bord bij de bushalte bij TomoPlay 2016 (Direct naast de entree). Gasten met een hotelticket kunnen gratis reizen naar het hotel op zaterdag omstreeks 15.00u en van hotel naar TomoPlay op zondag omstreeks 10:00u.

Ik heb de tickets ontvangen, maar ik kan ze niet openen?

Waarschijnlijk gebruik je een Android telefoon of een Apple product. We weten niet precies hoe het zit, maar soms komt het voor dat op deze producten de bijlages van de ticketmail niet te openen zijn. Als je dezelfde mail opent op een Windows-pc, werkt het wel!

Is er een garderobe tijdens TomoPlay 2016?

Ja, er is een betaalde garderobe. Deze wordt verzorgd door een derde partij. Deze kost een halve TomoCoin (=1 euro). De garderobe vindt je op de eerste verdieping. Het gebruik is niet verplicht. Verdere informatie kun je tijdens TomoPlay 2016 krijgen bij de garderobe, NIET bij het infopunt van TomoPlay zelf. De garderobe wordt verzorgt door een externe partij.

Ik heb de shuttlebus gemist of ben bang dat ik deze ga missen.

Zorg er voor dat je ruim voor de opgegeven uiterste vertrektijd op Station Oss bent. Bijvoorbeeld 2 uur voor de deadline. We proberen iedereen op tijd op TomoPlay 2016 te krijgen, maar we zijn daar bij onder andere afhankelijk van het verkeer en hoe snel mensen in en uit de bus gaan.

Als je later dan de uiterste vertrektijd aankomt op Station Oss, dan heb je de mogelijkheid om voor 10 euro een extra ticket te kopen voor een taxi ná 12.00u. Deze zal dan speciaal voor jou en je vrienden een extra dienst rijden.

Mochten er mensen zijn die hun ticket niet gebruiken op de opgegeven tijd en er voor die tijd dus een plek vrij is, dan kun je uiteraard kosteloos die plek innemen. Let wel; na 12.00u is er geen personeel van TomoPlay meer op het station. Je zal dus altijd voor deze tijd moeten arriveren.

Korte samenvatting: kom ruim op tijd indien je gebruik maakt van de shuttleservice.

Ik heb een verkeerd/ niet werkend / oud mail adres opgegeven. Ik heb een typfout gemaakt bij het opgeven van mijn mailadres.

Alle reeds gemaakte reserveringen staan gekoppeld aan een mailadres. Dit passen wij niet aan en sturen enkel naar het adres dat is opgegeven. Dit om te voorkomen dat er fraude kan ontstaan met tickets. Als je een tikfout hebt gemaakt kunnen we dit verbeteren. Stuur ons een bericht via de contactpagina. Je krijgt dan van ons binnen 24 uur instructies. Houd er rekening mee dat de administratiekosten voor de wijziging euro 8,45 bedragen en dat dit vooraf betaald moet worden.

Wijzigingen op tickets kunnen enkel tót 3 weken voor aanvang van dit event per e-mail worden doorgegeven. Deze verzoeken worden alleen in behandeling genomen indien de vraag is verzonden vanaf het exacte mailadres dat is opgegeven bij het bestellen of dat er aannemelijk gemaakt kan worden dat het een typfout is. Indien dit later voorkomt adviseren we je een nieuw ticket aan de dagkassa te kopen.

Ik heb per ongeluk een kaart besteld voor zaterdag, maar ik wilde er een voor zondag (of andersom).

Wij verwerken op jaarbasis vele duizenden tickets en reserveringen. Het kost ons te veel tijd om reeds gemaakte reserveringen te wijzigen of om te boeken. Wijzigingen op tickets kunnen enkel tot 3 weken voor aanvang van het event per e-mail worden doorgegeven. Deze verzoeken worden alleen in behandeling genomen indien de vraag is verzonden vanaf het exacte mailadres dat is opgegeven bij het bestellen. Houd er rekening mee dat de administratiekosten voor de wijziging euro 8,45 bedragen en dat dit vooraf betaald moet worden.

Ik kan niet (meer) komen, maar ik heb wel al tickets.

Uiteraard vinden we dit erg vervelend voor je en we hopen dat je toch nog een mogelijkheid hebt om te komen. We geven helaas geen geld, tegoedbonnen of tickets voor andere evenementen terug voor niet gebruikte tickets. Maak er iemand anders blij mee of verkoop ze door aan je vrienden. Tickets voor TomoPlay 2016 staan niet op naam, dus je mag ze gewoon doorverkopen.

Hoe herken ik medewerkers van stichting Tomo?

Shirts

De gele shirts worden gedragen door de gophers (vrijwilligers) van stichting Tomo. Zij hebben uiteenlopende taken, zoals tickets scannen, bezoekersinformatie enzovoorts. De rode shirts worden gedragen door de ‘core staff’. Zij zijn leidinggevend over de gophers. Gophers zijn de eerste aanspreekpunt voor vragen en opmerkingen.

Waar en wanneer vindt TomoPlay 2016 plaats?
TomoPlay vindt plaats op zaterdag 2 juli 2016 van 09:00 uur tot 17.00 uur en op zondag 3 juli van 09:00 tot 17:00 uur in de Berchplaets in Berghem (Oss).

Waar kan ik parkeren?
Parkeren kan op locatie bij de Berchplaets. Hier zijn gratis parkeerplaatsen beschikbaar.

Is een aanmelding voor een workshop of lecture verplicht?
Nee, alle workshops, lectures, games en competities hebben een vrije inloop.

Ik heb mijn ticket binnen gekregen via de mail. Kan ik de barcode via mijn smartphone laten scannen?
Op onze tickets staat vermeld dat toegang alleen mogelijk is met een papieren ticket. Dit komt omdat onze scanners helaas niet geen smartphones kunnen scannen. Geen geprint ticket = geen toegang!

Je hebt dus ook geen recht op toegang indien je binnen wil met een bankafschrift, betalingsbewijs, screenshot, bevestigingsmail etc. etc. Enkel met een geprint ticket.

NB: In de mail staat dat je wel kunt laten scannen vanaf je telefoon. Deze mail kunnen we helaas niet aanpassen (extern ticketsysteem). Dit kan dus NIET. Je ticket moet GEPRINT zijn.

Mag ik eigen consumpties meenemen?
Je mag geen zelf meegebrachte consumpties mee naar binnen nemen. Er zijn voldoende horecapunten tijdens TomoPlay 2016. Als je al eens eerder op een van onze events bent geweest, weet je dat de horeca zeer betaalbaar is (Bijvoorbeeld 2 euro voor grote friet mét).

Mag ik een tas meenemen?
Ja dat mag.

Ik wil als journalist naar Tomocon komen. Hoe meld ik me aan?
Pers kan zich aanmelden via door een mail te sturen naar mark@tomocon.nl

Ik ben jonger dan 13 jaar, mag ik naar TomoPlay?
Natuurlijk, iedereen is welkom! Maar als je jonger bent dan 13, moet je vergezeld worden door een volwassene en toestemming hebben van je ouder of voogd. Houd er rekening mee dat voor sommige games leeftijd restricties gelden. Wij houden ons hier uiteraard aan.

Kan ik bij TomoPlay pinnen?
Ja, dat hebben we geregeld. Zowel bij de kassa als bij de horeca kun je pinnen (met uitzondering van het Maid Café). Bij de dealer room verschilt het per dealer of zij wel of geen pin-automaat hebben. In de eventlocatie is een geldautomaat van de Rabobank.

Mag ik tijdens de conventie een cosplay wapen meenemen?
Regels zijn als volgt. Wapens mogen mits:

1) Nep en als zodanig herkenbaar.
2) Niet gevaarlijk/hinderlijk zijn voor andere bezoekers.
3) Deze niet van harde materialen gemaakt zijn.

Lees hier ook over bij onze huisregels.

Kan ik TomoPlay bezoeken met een rolstoel?
Ja, dit is mogelijk. Alle ruimtes zijn met een rolstoel toegankelijk. De eerste verdieping is met de lift bereikbaar. Houd rekening dat een gedeelte van het event buiten is en dat je door het gras heen moet.

Ik heb een vraag die hier niet bij staat.
Stuur dan een mail naar info@tomocon.nl.